A som i arbetslös, A som i Alfa?

Då arbetsmarknaden sett dyster ut på sistone kom jag på att jag inte är ansluten till någon A-kassa.

Riktigt klantigt.

Anledningen är att jag har tänkt att:
- Jamen, jag kommer väl aldrig att vara utan arbete. Så som jag jobbar.

Mmm. Hur vet jag det? Det vet jag inte.

Trots att jag nu har vetat ett tag att jag inte kan veta detta, så har jag fortfarande inte anslutit mig.

Klantigt.

Jag vet inte heller riktigt vad jag tillhör för a-kassa då mina jobb varierar samt även min utbildning.

Har nu bestämt mig för att joina alfakassan, tror jag.

Blir till att fylla i blanketter när jag hinner.

Ska jag äntligen ta mig i kragen gällande detta?

Jag måste.

Vem vet vad som kan hända framöver?



Bild på mitt kontor. Lite stökigt. Men så blir det när man är "in action" så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0