Ofrivillig Pisksnärta

Hemåt en vända för snabb lunch.

Blev fyra plättar. Endast. Lite torrt, men det fick gå.

Kände pressen att snabbt ta mig tillbaka till kontoret.

Har ju missat arbete när jag legat hemma och snörvlat.

På vägen tillbaka upptäckte jag en olycka i korsningen Esplanaden/Norra vägen.



Tur att det inte var mer allvarligt ändå.

Det fick mig att minnas när jag själv råkade ut för en bilolycka när jag höll på att flytta för ett par år sedan.

Två brandbilar, polisbilar och ambulans kom och skar upp bilen (som vi lånat av pappa), och sedan bar det av till sjukhus med nackkrage och en evig väntan. Som tur var hände inget allvarligt med någon utav oss.

Däremot känner jag fortfarande av whiplashen i nacken, och jag är otroligt dum att jag inte kollar upp det med jämna mellanrum. Det kan ju bli värre.

Men, så var det återigen det där med att ta tag i sådana här saker. Tandläkare, doktorn & allt sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0