Fashion spring


Bild: Sofi Fahrmans blogg. Här med vårtips som hon berättade om i Gomorron Sverige under morgonen.

Starka färger, mocka, höga klackar och slitna jeans i alla dess former...

Detta är en sammanfattning kring hur vårens modetrender för oss flickor ser ut. På herrsidan är det bland annat också starka fäger, chinos (också gärna i olika färger) och tunna "kavaj-jackor" att bära med sig i väskan.

Ska du fynda REA-plagg? Välj då sådant som du vet att du kan använda i vår, samt invänta 70%-rean som startat så smått.

Ett tips som verkar vara här för att stanna är att spara sina gamla plagg! I vår är det bland annat 80- och 90-talet som inspirerar. Om plagget härstammar från en äldre & ursprunglig garderob från tider med återkommande trender - desto bättre är det.

För mig är det ett dilemma. Att rensa, eller att spara? Jag har precis lärt mig att slänga sådant jag inte använder. Det är en lättnad att slänga eller ge bort gamla plagg till bättre behövanden.

Så, ett alternativ för mig och de som känner likadant - det är second hand. Att inhandla vintage är dessutom ett miljövänligt sätt att shoppa, så varför inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0