Rix pratar pix

Lyssnade på RixFm igår när de diskuterade vad som är bäst:


- Är cash king, eller är det bättre att betala med kort?




En av dem som ringde in föredrog kontanter. Detta för att man lättare kan pruta då. Inte för att många gör detta i Sverige, men det var trots detta hans argument. Sedan skämtade de om snåla smålänningar, och självklart var han från Småland! Jag själv anser mig inte som snål fastän jag är Kalmarit. Men, allting är relativt.


Apropå kort eller cash så kände jag väl ändå att kort är bekvämast.


Vad hände sedan?


Jo, jag tappade bort mitt VISA-kort. Fördelen är att jag hade lite cash liggandes från i julas. Så båda två är helt klart bra att ha tillgängliga. I radion kom de fram till att:

- "Cash is king, card is prince"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0