Burning high



Jag
är het. Jag är drabbad av feber.

Känner mig nästan som ett kolli. Ovanligt för mig som alltid är i farten.

Kroppen försöker nog tala om något för mig med denna hetta, smärta och bankande puls.

Jag firar lördagen med min feber och mina hostbröstsmärtor.

Därtill även Bromhexin, Strepsils, Ibumetin, Noskapin, TV och en kalldusch som främst blev lite baddande.

Minns för många år sedan. När jag var runt 9 år gammal.

Då hallucinerade jag av den höga febern. Det har jag knappt varit med om.

Först inbillade jag mig att jag såg en tjej som klippte i mina föräldrars täcke, så for in där och skrek mitt i natten.

Obehagligt.

Sedan en mer komisk grej.

I badrummet så satte jag mig vid duschen och kollade ner i duschmattan, snurrig som jag var.

Helt plötsligt formades mönstret om och en korvgubbe stod och hytte med näven emot mig:

- Hörru, ska du ha något eller?

Haha. Det var knäppt, men kommer aldrig att glömma det.

Nu blir det åter till soffan & den sällsynt lugna lördagkvällen!


Kommentarer
Postat av: Madde

Krya på dig gumman! Puss

2009-01-05 @ 22:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0