Soffpotatis, proviva & hopp

Haha, satt i soffan och kråmade mig över min magont som fortfarande inte gått över när jag skulle klia mig över halsen. Då råkade jag klia lite längre ner och blev förvånad över hur stor min BH hade blivit. Shit, har brösten krympt bara sådär blev min tanke! Men, jag hade bara knäppt upp den! Ibland är man lite förvirrad. Känner mig lite frossig så är säkert feber som spökar. Sambon gick  ner till konsum och skulle köpa proviva-dryck åt mig. Jag hoppas att denna lilla vän till magen kan  hjälpa mig så att jag kan gå pigg & kry till arbetet imorgon.

Såg precis att KENT ger ut en box, musik och annat mellan 1991-2008. Ja, vilka minnen man har till den skivan. Känslosamt är väl det minsta man kan säga om deras musik. Den person som jag under högstadiet i stort sett satt ihop med lyssnade ofta på dem. Under den perioden kallades vi för "rumpa & kalsong" (tydligen ett grekiskt ordspråk). Tyvärr, tyvärr är hon inte längre i livet - ett val man kan säga att hon själv tog. Mörkrets makter är ibland för starka för oss människor. Jag önskar att jag hade träffat henne mer de sista åren. KENT symboliserar en tid i mitt liv just på grund av hennes fascination av dem. Jag gillar KENT, men ibland kan jag tycka att musiken är lite mörk. Vi behöver bli lite mer positiva. Hopp är ett ledord i Obamas valkampanj, och vinner han valet trots rasfrågan som kan ligga dold bland opinionerna är detta säkerligen ett ledord som blir starkare för många! Låt oss hoppas det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0