Finalemente!

Nu har äntligen projektet som jag arbetat med under hösten ägt rum, avklarats och avslutats! Uppdrag24 - som är en tävling för Kalmars högskolestudenter med syfte att utveckla och förbättra Kalmar på något vis - handlade i år om att förbättra Kalmars olika kustlägen.

Alla sex lag som arbetade under 24 timmar kom fram med toppenidéer och flera utav dem kommer att realiseras - förhoppningsvis inom snar framtid. Jag ska puscha på kommunen och Destination Kalmar så att vi nu gör verklighet av idéerna som de duktiga studenterna på Kalmar Högskola bidragit med!

Vinnarlaget vann en resa värd 30,000 kronor, och så här glada såg de ut efter prisutdelningen i fredags:


"Team Slottsfjärden" vann med sina idéer som bland annat bestod av att skapa en belyst strandpromenad längs med hela Slottfjärden!

GRATTIS!

Jag känner mig själv stolt över att dygnet gick så pass bra som det ändå gjorde, och ska bli så spännande att se Kalmars olika kustlägen förändras till det bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0